Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
  • TAB - Kolejny element
  • SHIFT + TAB - Poprzedni element
  • SHIFT + ALT + F - Wyszukiwarka
  • SHIFT + ALT + H - Strona główna
  • SHIFT + ALT + M - Zawartość strony
  • SHIFT + ALT + 1 do 2 - Wybór menu
  • ESC - Anulowanie podpowiedzi

Projekty. Programy.

Na tej stronie będą umieszczane ciekawe efekty zajęć i zabaw z dziećmi, realizowane w ramach projektów.

  • "Zabawa sztuką".

    Brak opisu obrazka
    W roku szkolnym 2021/2022 w grupie dzieci najstarszych realizowany jest Ogólnopolski Projekt "Zabawa sztuką". Głównym założeniem projektu  jest propagowanie sztuki w korelacji z kompetencjami kluczowymi oraz zgodnie z założeniami pedagogiki freblowskiej. 
    Data publikacji: 20-10-2021 20:18
  • "Zdrowo jem, wszystko wiem".

    Brak opisu obrazka
    W roku szkolnym 2021/2022 w grupie najstarszej realizowany jest Projekt Edukacyjny „Zdrowo jem, więcej wiem”. Głównym celem projektu jest zatem wykształcenie u dzieci postaw prozdrowotnych poprzez uczenie zasad zdrowego odżywiania oraz przekazywanie wiedzy na temat produktów służących zdrowiu i produktów dla zdrowia szkodliwych. Ważnym celem jest również uświadomienie związku pomiędzy żywieniem, a występowaniem wielu chorób i dolegliwości oraz podkreślenie roli codziennej aktywności fizycznej w profilaktyce zdrowotnej. Projekt jest realizowany od 20 października do września 2022 r. 
    Data publikacji: 20-10-2021 19:29
  • Magiczna Moc Bajek

    Brak opisu obrazka
    W roku szkolnym 2021/2022 w grupie średniaków realizowany jest Międzynarodowy Projekt Czytelniczy "Magiczna Moc Bajek". Głównym celem Projektu jest promowanie wśród dzieci czytania bajek i baśni jako sposobu na ich rozwój, kształcenie, zdobywanie wiedzy i wychowanie szczęśliwego człowieka oraz kształtowanie postaw społecznych u dzieci w wieku przedszkolnym wobec osób z niepełnosprawnością. Projekt trwa od października 2021 do maja 2022 r. 
    Data publikacji: 20-10-2021 19:23
  • Mały Miś w świecie Wielkiej Literatury

    Brak opisu obrazka
    ​​​​W  roku szkolnym 2021/2022 w grupie dzieci najmłodszych realizowany jest Międzynarodowy Projekt Edukacyjny "Mały Miś świecie Wielkiej Literatury" Celem głównym projektu jest rozwijanie i promowanie czytelnictwa we współpracy ze żłobkami, przedszkolami, szkołami podstawowymi, szkołami specjalnymi, szkolnymi świetlicami, bibliotekami szkolnymi, specjalnymi ośrodkami szkolno-wychowawczymi w całej Polsce i za granicą głównie na podstawie publikacji wydawanych i sprzedawanych przez Grupę MAC S.A. Projekt jest realizowany od  13.09.2021 r., do: 31.05.2022 r.
    Data publikacji: 20-10-2021 18:51
  • "Piękna Nasza Polska Cała"

    Brak opisu obrazka
    W roku szkolnym 2018/2019 nasze przedszkole bierze udział w Międzynarodowym Projekcie Edukacyjnym "Piękna Nasza Polska Cała" - Honorowy patronat nad Projektem objęli: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, J.Lipiński-Burmistrz Aleksandrowa Łódzkiego, Centrum Edukacyjne „Bliżej Przedszkola”, Wydawnictwo Edukacyjne MAC, Telewizja Łódzka, Telewizja Aleksandrowski Kurier, Zespół ludowy „Rokiczanka”. Projekt jest odpowiedzią na wyjątkowe święto Polaków- 100 rocznicę odzyskania niepodległości.Wiek przedszkolny to właściwy czas na rozbudzenie w dziecku świadomości kim jest i skąd pochodzi.
    Data publikacji: 30-09-2018 17:51
  • "Subregion Środkowy - wysportowany i zdrowy"

    Brak opisu obrazka
    "Subregion Środkowy - wysportowany i zdrowy" - to program zdrowotny przeciwdziałający nadwadze, otyłości oraz cukrzycy wśród dzieci i młodzieży w wieku od 6 do 18 lat oraz dorosłych pomiędzy 45 - 65 rokiem życia. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz środków dotacji celowej Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014 - 2020. Badanie przeprowadza Opolskie Centrum Rehabilitacji w Korfantowie. W naszym przedszkolu badania obejmują dzieci 6- letnie.
    Data publikacji: 24-09-2017 22:38
  • "Przedszkole dla wszystkich przyjazne"

    Brak opisu obrazka
    "Przedszkole dla wszystkich przyjazne - wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci w przedszkolach 15 gmin należących do Aglomeracji Opolskiej"  - to projekt realizowany przez Miasto Opole, dofinansowany z Funduszy Europejskich.  CEL projektu: Zwiększenie dostępu do wysokiej jakości edukacji przedszkolnej poprzez realizację oferty dodatkowego wsparcia dla dzieci, ich rodziców i  nauczycieli z terenu 15 gmin Aglomeracji Opolskiej. Okres realizacji projektu: 1.09.2017 r. - 30.06.2019 r
    Data publikacji: 19-09-2017 18:28
  • "Opowieści z krainy liczb"

    Brak opisu obrazka
    W dniach 16.02.2015 – 20.02.2015 4-latki z PP w Starych Budkowicach zrealizowały drugi „mały” projekt w ramach Bliżejprzedszkolnego projektu edukacyjnego „Poszukiwacze przygód”  wspomagający rozwój intelektualny dzieci wraz z edukacją matematyczną. Tygodniowe zajęcia rozwijające umiejętności matematyczne „Opowieści z krainy liczb” sprawiły dzieciom dużo frajdy. Naszym hasłem przewodnim było „matematyczna sprawa to wspaniała zabawa”.Zajęcia zaczęliśmy od rozważań nt. zastosowania matematyki w domach, prowadziliśmy rozmowy z dorosłymi podczas mini ankiety ulicznej nt. „Czy matematyka jest Pani/Panu potrzebna w pracy?”, samodzielne piekliśmy muffinki używając różnych miarek, przeliczaliśmy, klasyfikowaliśmy figury geometryczne, układaliśmy z nich różne kompozycje, wykorzystaliśmy bajkę o królewnie Śnieżce i wierszyki o figurach geometrycznych „Trójkątna bajka” oraz „Bajka całkiem nowa prostokątna i kwadratowa” do ćwiczeń matematycznych, szukaliśmy matematyki w muzyce i reprodukcjach obrazów słynnych malarzy, np. Pablo Picasso. Nasze matematyczne poszukiwania zakończyliśmy wielkim „Spacerem matematycznym” – grą planszową, którą samodzielnie ułożyliśmy z kartek papieru na podłodze. Podczas gry wykonaliśmy wiele matematycznych działań. 
    Data publikacji: 16-03-2015 21:23
  • "Uczymy się zasad savoir - vivre"

    Brak opisu obrazka
    Uczymy się zasad savoir – vivre z autorami wierszy dla dzieci. Grupa 4-latków z Przedszkola Publicznego w Starych Budkowicach postanowiła wziąć udział w realizacji Bliżejprzedszkolnego projektu edukacyjnego „Poszukiwacze przygód”. Cykl zajęć w ramach pierwszego z małych projektów „Dziękuję, przepraszam, proszę” odbył w dniach 09.02.2015 – 13.02.2015. Chcieliśmy dowiedzieć się, czy „pisarze w wierszykach podpowiadają, jak grzeczne dzieci zachować się mają”. Dlatego też dzieci poznały utwory literackie J. Brzechwy, J. Tuwima oraz innych autorów ukazujące wady dzieci w krzywym zwierciadle. Przedszkolaki doszły do wniosku, że nie będą brać przykładu z literackich bohaterów, a ich wady nauczyły ich właściwych postaw. Byliśmy także w bibliotece, gdzie poznaliśmy ciekawe książki uczące zasad savoir - vivre oraz w teatrze lalek, gdzie w praktyce mogliśmy sprawdzić naszą znajomość zasad dobrego zachowania w tym specyficznym miejscu publicznym. Zorganizowaliśmy wystawę prac pt. „Niezwykli bohaterowie pana Jana i Juliana” oraz przeprowadziliśmy konkurs grupowy „Znam zasady savoir – vivre”. 
    Data publikacji: 16-03-2015 18:47
  • Projekt edukacyjny "Świat zaklęty w bibliotece"

    Brak opisu obrazka
    Główne założenie projektu: rozbudzenie motywacji czytelniczych oraz potrzeby kontaktu dzieci z książką. Cele szczegółowe: Dzięki różnorodnym działaniom dziecko po zakończeniu projektu: - interesuje się książką; - odczuwa potrzebę i sens kontaktu z książką; - dostrzega znaczenie książki jako przekazu humoru, wiedzy, informacji; - wzbogaca swoją wiedzę o otaczającym świecie poprzez systematyczny kontakt z książką; - z zainteresowaniem i uwagą słucha czytanych głośno utworów dziecięcej literatury klasyczne  i współczesnej; - prowadzi zeszyt czytelniczy pt. „Album bajek przeczytanych”; - ilustruje poznane utwory literackie; - uczestniczy w rozmowach inspirowanych literaturą klasyczną i współczesną; - odtwarza z pamięci wybrane teksty z literatury dziecięcej – autoprezentacja; - wykazuje się znajomością przeczytanych wspólnie z rodzicami i wysłuchanych podczas zajęć  bibliotecznych utworów; - rozpoznaje i nazywa bohaterów poznanych książek; - chętnie i aktywnie uczestniczy w zajęciach bibliotecznych; - aktywnie pracuje w grupie; - zna zasady zachowania się i korzystania z biblioteki, korzysta ze zbiorów biblioteki publicznej, biblioteczki przedszkolnej, domowej; korzysta z książek zgromadzonych w kąciku książki w sali przedszkolnej – bajki dla dzieci, czasopisma, atlasy, albumy, książki przyrodnicze, itp.; - aktywnie korzysta z zasobów biblioteki publicznej – ubiega się o tytuł „Molika książkowego”; - zna i stosuje zasady właściwego korzystania z książek; - interesuje się samodzielnym czytaniem.  
    Data publikacji: 21-04-2014 19:01
Wersja XML