Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
  • TAB - Kolejny element
  • SHIFT + TAB - Poprzedni element
  • SHIFT + ALT + F - Wyszukiwarka
  • SHIFT + ALT + H - Strona główna
  • SHIFT + ALT + M - Zawartość strony
  • SHIFT + ALT + 1 do 2 - Wybór menu
  • ESC - Anulowanie podpowiedzi

Innowacja pedagogiczna

  • Sprawozdanie z Innowacji "Badanie świata i nie tylko, czyli przedszkolaki w roli naukowców."

    W czerwcu 2015 zakończyła się w Przedszkolu Publicznym w Starych Budkowicach realizacja innowacji metodycznej pt. „Poznawanie świata i nie tylko, czyli przedszkolaki w roli naukowców” autorstwa Wioletty Golleni i Wiesławy Nieckarz. Innowacją objęte były wszystkie grupy wiekowe w przedszkolu. W jej realizacji uczestniczyli również nauczyciele, rodzice i zapraszani eksperci. Innowacja zakładała trzy główne cele: I. Zaspokajanie i wspieranie ciekawości oraz rozwijanie zainteresowań otaczającym światem  poprzez tworzenie warunków do poznawania i rozumienia znaczenia nauki i techniki w życiu człowieka. II. Stwarzanie warunków do podejmowanie prób samodzielnego eksperymentowania, doświadczania, formułowania wniosków z przeprowadzanych badań, eksperymentów, doświadczeń na podstawie zdobytych wiadomości. III. Podniesienie jakości pracy przedszkola w zakresie stosowania nowoczesnych metod zabawowo twórczych z elementami doświadczania, obserwowania, eksperymentowania oraz pracy metodą projektów.
    Data publikacji: 02-09-2015 22:49
  • Opis projektu badawczego gr. II: "Co wiemy o piasku, czyli badacze mali właściwości piasku będą poznawali..."

    Brak opisu obrazka
    W drugiej połowie czerwca ( od 15.06.15 do 19.06.2015 r.) dzieci z grupy II zrealizowały ostatni projekt edukacyjny w ramach innowacji pedagogicznej „Poznawanie świata i nie tylko, czyli przedszkolaki w roli naukowców”. Tym razem zajęły się poznawaniem i odkrywaniem właściwości piasku. Głównym celem projektu było: - rozbudzanie zainteresowania badaniem i obserwowaniem przyrody nieożywionej – obserwacja cech charakterystycznych piasku, - tworzenie warunków do samodzielnego poznawania rzeczywistości przyrodniczej poprzez obserwowanie, eksperymentowanie, tworzenie pierwszych hipotez.
    Data publikacji: 16-07-2015 12:17
  • Opis projektu badawczego:"Łąka tęczą malowana"

    Brak opisu obrazka
    Projekt ten był realizowany w grupie III w dniach 11.05 - 21.05.2015r., a jego głównym celem było przybliżanie dzieciom świata przyrody poprzez obserwację i badanie środowiska, poznanie mieszkańców mikro  i  makroprzestrzeni świata, budowanie więzi emocjonalnej dziecka z otaczającą go przyrodą poprzez podejmowane działania na rzecz środowiska, kształtowanie właściwych postaw wobec przyrody. Nasz projekt rozpoczęliśmy od zabawy rozwijającej twórcze myślenie, polegającej na szukaniu odpowiedzi na pytanie: "Co kryje majowa łąka?" Dzieci miały różne bardzo ciekawe spostrzeżenia, np. majowa łąka kryje szum wiatru, robaki, śpiew ptaków, zielone roślinki, kolorowe kwiatki, kolory lata, kolorowe motyle,,,
    Data publikacji: 18-08-2015 20:56
  • Opis projektu badawczego "Barwy wiosennej łąki"

    Brak opisu obrazka
    W drugiej połowie maja ( od 18.05.15 do 22.05.2015 r.) dzieci z grupy II zrealizowały kolejny projekt edukacyjny w ramach innowacji pedagogicznej „Poznawanie świata i nie tylko, czyli przedszkolaki w roli naukowców”. Tym razem zajęły się poznawaniem i odkrywaniem życia na łące. Głównym celem projektu było wyzwalanie ciekawości poznawczej, uświadomienie piękna i bogactwa przyrody w najbliższym otoczeniu oraz zachęcanie dziecka do poznawania świata przyrody poprzez uważną obserwację, dostrzegania jego piękna.  
    Data publikacji: 16-07-2015 22:25
  • Opis projektu badawczego: "Łąka wiosną - w Królestwie Wiosny - W świecie kolorowym i radosnym"

    Brak opisu obrazka
    W dniach  25.05.2015r- 29.05.2015r w grupie I realizowany był cykl zajęć w ramach projektu edukacyjnego   „ Łąka wiosną – W królestwie wiosny- W świecie kolorowym i  radosnym”.Celem edukacji przedszkolnej jest zbliżenie dziecka do świata przyrody, ukształtowanie właściwego stosunku do roślin i zwierząt, doprowadzenie dziecka do zrozumienia roli człowieka w tym świecie.  
    Data publikacji: 24-06-2015 17:08
  • Opis projektu badawczego :"Mali ogrodnicy - to My"

    Brak opisu obrazka
    Projekt  ten realizowany był w grupie dzieci 5 i 6 - letnich w miesiącu kwietniu, w dniach: 20.04 - 28.04.2015 r.  Głównym celem projektu było:- poznanie warunków niezbędnych do kiełkowania nasion (woda, ciepło, powietrze, głębokość posadzenia).      - kształtowanie pojęć przyrodniczych (rośliny, kwiaty, kamienie, żwir, piasek, gleba),      - zapoznanie ze sposobem odżywiania roślin i możliwością wykorzystania naturalnych odpadów do nawożenia gleby, na której są hodowane,      - poznanie otaczającego świata oraz poszerzanie wiedzy na drodze badawczej, eksperymentalnej i odkrywczej,      - rozumienie roli pracy człowieka w ogrodzie. Nasz projekt był związany z wiosennymi pracami w ogrodzie. Na początku   poznaliśmy opowiadanie "Tajemnice małego nasionka". Na podstawie opowiadania poznaliśmy etapy wzrostu roślin.  Dzieci dowiedziały się jaka jest różnica pomiędzy sianiem i sadzeniem. 
    Data publikacji: 10-07-2015 21:34
  • Opis działań w ramach projektu: "Eksperymentalny ogródek średniaków"

    Brak opisu obrazka
    W dniach 20.04.2015r- 24.04.2015r w grupie II realizowany był cykl zajęć w ramach projektu edukacyjnego   "  Eksperymentalny ogródek średniaków” Człowiek jest częścią przyrody. Codziennie żyje i działa w środowisku przyrodniczym. Od wczesnego dzieciństwa jest mu ono najbliższe i najbardziej naturalne. Dzięki swemu pięknu  i dynamice przyciąga do siebie. Dziecko jest istotą ciekawą świata. Dzięki potrzebom poznawczym i dziecięcej badawczośći wrasta w świat przyrody naturalnie i z wielkim zainteresowaniem. Naszym zadaniem  jest uwrażliwienie dzieci na potrzebę życia w zgodzie z przyrodą korzystać z jej bogactw i dobrodziejstw . Chcąc ratować nasze środowisko, musimy uświadomić sobie potrzebę podjęcia działań mających na celu jego ochronę .Dlatego szczególnie ważne  jest budzenie wrażliwości dotyczącej środowiska roślin i zwierząt  
    Data publikacji: 09-06-2015 19:02
  • Opis projektu badawczego: "Z wiosną za pan brat - sadzimy, siejemy i przyrodę szanujemy"

    Brak opisu obrazka
    Projekt ten był realizowany w grupie I w miesiącu kwietniu. W ramach realizowanego projektu maluchy w znaczący sposób rozwinęły swoje zainteresowania przyrodnicze przez bezpośrednią obserwację wiosennych prac w ogródkach warzywnych i założonych   hodowli  w grupie oraz współudziale w pracach siewnych w przydomowych  ogródkach. Maluchy dzięki działaniom w ramach projektu zdobyły i rozszerzyły dotychczasową wiedzę przyrodniczą  a także  wzbogaciły słownik .
    Data publikacji: 16-07-2015 23:18
  • Opis projektu badawczego: "Muzyko - gdzie jesteś?"

    Brak opisu obrazka
    Projekt "Muzyko - gdzie jesteś?" był realizowany w miesiącu marcu (16.03. - 23.03.2015r.), w grupie dzieci najstarszych. Celem głównym projektu  było: - wspieranie rozwoju dziecka poprzez kontakt z muzyką i aktywność skorelowana z muzyką, - rozwijanie zainteresowań muzyką oraz kształtowanie trwałych nawyków obcowania z nią, -  rozwijanie wyobraźni muzycznej i wyzwalanie chęci wyrażenia uczuć i myśli za pomocą ruchu i śpiewu, -  rozwijanie podstawowych zdolności muzycznych, m. in. słuchu muzycznego, poczucia rytmu, umiejętności gry na instrumentach  perkusyjnych konwencjonalnych i niekonwencjonalnych, -  rozwijanie wyobraźni muzycznej i wyzwalanie chęci wyrażenia uczuć i myśli za pomocą ruchu i śpiewu. 
    Data publikacji: 02-05-2015 23:38
  • Opis działań w ramach realizacji projektu badawczego:"Odkrywamy świat dźwięków"

    Brak opisu obrazka
    W marcu ( 09.03. 2015 – 13.03.2015 r.) grupa II odkrywała świat dźwięków. Głównym celem projektu badawczego „Odkrywamy świat dźwięków” było: - budzenie pasji samodzielnego aktualizowania wyobrażeń, - podsycanie ciekawości, zdziwienia i chęci poznawania, - dostarczanie okazji do radości odkrywania, - rozwijanie wrażliwości na różnorodne dźwięki oraz muzykę ukrytą w różnej postaci w najbliższym otoczeniu dziecka, - wyzwalanie aktywności twórczej dzieci poprzez obcowanie z muzyką.
    Data publikacji: 29-03-2015 22:17
Wersja XML